Graag enkele 100den of 1000 euro extra in je kassa? JA, graag…. maar HOE dan?
Lees hieronder verder
Ah, de meimaand … lente … mensen komen terug buiten … terrasjes … de 1e zonnestralen.
Zaaaalig! Ik vind de lente het leukste seizoen van het jaar.
En … dit is ook hét ideale moment om je kassa wat op te vrolijken met extra euro’s, maar niet alleen door de verkoop van extra cadeaubonnen of geschenkjes.
Nee, door iets helemaal anders 😊
Jaaaa, tuurlijk wil je graag extra omzet, maar HOE dan? Want misschien vroeg je je dit al af?
- Hoe krijg ik méér klanten voor een bepaalde behandeling?
- Hoe zet ik mijn nieuwe apparatuur in de kijker?
- Hoe zorg ik voor méér verkoop in een relatief korte periode?
Spoiler alert ….
Je mag je suf posten op Insta, Facebook of het leukste dansje op Tiktok gemaakt hebben …
Social media alléén zal er niet direct voor zorgen dat nieuwe klanten je deur ineens plat lopen. Nope!
Aiiiii …. nee,
dat zal écht het verschil NIET maken.
Wat dan wel?
De béste manier, by far om:
- meer klanten voor een bepaalde behandeling aan te trekken,
- een nieuw apparaat direct een flitsende start te geven
- je verkoop snel te verhogen,
is het organiseren van een workshop, infosessie of opendeur!!
Yep!
De meest ‘ouderwetse’ marketingtool die er is.
Offline én persoonlijk.
Gezellig, informatief, leuk, ….
met een hapje en een drankje en heel veel animo in je zaak
én direct een ferme extra omzet
Als je het goed aanpakt, kan je daar honderden tot 1000 euro’s mee verdienen op slechts een paar uur tijd.
Wacht, 100-den, 1000euro’s verdienen, zeg je? HOE DAN?
Want
Misschien denk je wel.
‘ja maar ja, ik heb te weinig plaats’
‘wat moet ik dan allemaal doen of zeggen?’
‘Wat als er niemand inschrijft?’
Awel, vandaar deze blog
Echt waar: in die 21j dat ik mijn zaak had, organiseerde ik er verschillende per jaar en dat altijd met héél veel plezier en enthousiasme.
Want ik wist dat het ‘bakje’ daarmee goed gevuld werd en dat de klanten een fantastische tijd kregen, super tevreden naar huis gingen én nog eens extra reclame voor mij maakten.
Ik zorgde altijd voor een superleuke ervaring en dus een ‘wooooow-gevoel’ bij de klanten…. en
huppekee … de volgende keer vulde de workshop zich nog sneller, want de klanten wilden dit niet missen.
En … I confess …
Als je dat voor de 1e keer doet, vergeet je duizend en één dingen, maar ik maakte achteraf altijd een analyse en iedere keer kon ik de voorbereiding en de aanpak beter en beter maken. Ik maakte er een checklist van en zo vergat ik nooit nog iets. Workshop / infosessie? Checklist erbij en alle stappen netjes afvinken. Klaar is kees!
Klaar voor wat tips?
Here we go!
Een geslaagde workshop (lees: met een goede verkoop en/of nieuwe afspraken voor behandeling…) begint namelijk met…
een goede voorbereiding en een plan van aanpak.
En daarmee bedoel ik …
- Begin ruim om tijd met je marketing: zowel online als offline – zo’n 4 à 6 weken op voorhand. Beslis welke datum je iets wil organiseren en communiceer op alle mogelijke kanalen (spreek je klant aan, zet een pancarte op je toonbank, maak een speciale omslagfoto op de socials, stuur een mail naar je lijst, pas je website aan ….)
- Hoe méér ‘tamtam’ je maakt, hoe makkelijker je je workshop vult;
- Vraag aan je klanten of ze iemand mee willen brengen, zodat je méér gelijkaardige (potentiële) klanten over de vloer krijgt.
De workshop zélf moet ook een zekere structuur hebben en een logische volgorde.
- Je start met een kwartiertje small talk: koffietje of bubbeltjes erbij en een hapje;
- Daarna kan je je ‘pitch’ doen: vertellen waarom je net DAT bepaald merk/apparaat gekozen hebt, waarom je daar zo ‘zot’ van bent… hoe enthousiaster je zélf bent, hoe makkelijker mensen daarin meegaan;
- Dan volgt de workshop zélf – ofwel een informatieve workshop – ofwel een DOE-workshop, waar je je klanten zélf aan te werk zet;
- Zorg voor een leuke actie – promotie op die dag;
- Zorg voor een ruim gevulde goodiebag;
- En een big smile en heel veel enthousiasme van hier tot in Tokyo 😊
Dit zijn slechts een paar tips. Ik heb er nog hééél veel meer om je workshop – infosessie – opendeurdag tot een geweldig succes te maken, eentje die zorgt voor extra omzet, nieuwe klanten, extra behandelingen en waar nog weken over gesproken zal worden.
En weet je wat? Al die checklists, templates, plan van aanpak, …. kan jij nu ook krijgen. Wat doe je daarvoor?
Stuur me een mailtje op info@business2life.be (of bsadagio@telenet.be) en ik help je met de voorbereiding en organisatie van een succesvolle workshop/infosessie of opendeurdag en dan krijg je alles wat je nodig hebt om direct aan de slag te gaan …. inclusief alle lijstjes 😉
Op een paar uur help ik je erdoor en kan je zélf aan de slag. Je wint er alleen maar tijd mee, want de checklists kan je de volgende keer gewoon wéér gebruiken.
Doen, he….
Tenzij je extra omzet of nieuwe klanten niet belangrijk vindt 😊
Fijne werkweek verder
Kathleen